’98

Ik ben Lorraine, eerste jaar studente aan Erasmushogenshool te Brussel.
Daar volg ik de opleiding Idea&Innovation management, en zit nu aan het einde van mijn eerste studiejaar.

Naast de lessen volgen, speel ik tennis en ga ik graag op stap met mijn vriendinnen.
Verder ga ik ook heel graag op vakantie, dit jaar ben ik samen met mijn vader en oudste broer, die wielrennersfanaten zijn, een deel van de Tour gevolgd. Om uiteindelijk te stoppen in Amiens, waar dichtbij ons vakantiehuisje gelegen ligt.

Buiten al dat, ben ik ook grote muziek fanaat.  Ik luister graag naar Funk, Disco en Techno.

Skoda

Het is oorspronkelijk een Tsjechisch automerk en onderdeel van de Volkswagen Group.
Skoda produceerde vooraleer ze wagens maakten, fietsen. Ze sponsoren de Tour nu al 15 jaar, en daarom deden ze iets speciaals door dit jaar de groene trui te sponsoren. Ook zetten Skoda zo’n 250 auto’s in als bijstand voor de wielrenners én werd Skoda aangepast tot een mobiel commandocentrum, waarin de Tour werd beheerd.

Carrefour

Carrefour is sinds 1958 een Franse supermarkt keten, ze hebben meer dan 15.000 vestigingen over 31 landen en zijn dus heel bekend.
Dit jaar waren ze weer één van de grote sponsors voor de Tour de France 2018.
Ze sponsorde namelijk de bolletjestrui, dit truitje wordt gedragen door de leider van het bergklassement. Dus diegene die als eerste of bij de eerste de klim beëindigt.

Via de paraplu’s in de aankomsteden (waar het merk niet opstaat), maken ze toch reclame, iedereen associeert het meteen met de Tour. En dus ook met de bolletjestrui, die natuurlijk door Carrefour gesponsord wordt. Ook op de aankompunten, en onderweg zie je op de hekken grote vlaggen van Carrefour gespannen staan.

LCL

LCL is een Frans bedrijf dat zich bezig houdt met verschillende soorten verzekeringen.
Ze sponsorde de gele trui tijden de Tour de France 2018, de gele trui is de meest bekende van ze allemaal en staat voor de winnaar van elke etappe en de uiteindelijke winnaar van de Tour. Dit jaar was deze trui voor Geraint Thomas.

In de Tour krijgt elke kleur trui, na elke etappe ‘la minute’ waarin beelden worden getoond van de wielrenner die die dag bijvoorbeeld dan de gele trui van LCL aanhad. Dit is goede reclame voor hen, omdat er ongelofelijk veel mensen van overal ter wereld dit volgen, en dus zo bekend worden.

KRYS – Group

KRYS – Group is de Franse leider in de optische markt. Het bedrijf is opgericht in 1966, en houdt zich dus bezig met alles wat betreft het oog.
Ze hebben bijna 1.400 winkels wereldwijd, en heeft drie bedrijven onder zich :
1) Krys
2) Vision Plus
3) Lynx Optique

KRYS – Group was een van de sponsors van de Tour de France 2018, ze stonden namelijk in voor de witte

truitjes.

Maar niet enkel via de truitjes maakten ze reclame voor hun merk, ook via deze witte paraplu die je in elke aankomstad vond.
Deze foto was getrokken in Amiens, het Noorden van Frankrijk.

De witte trui staat sinds 1975 als symbool van het jongerenklassement in de Tour, daarvoor bestond het ook als maar toen was het eerder een combinatieklassement. Je maakt kans op de witte trui, als je jonger bent dan 25 jaar.