Het Pand

 

Deze stoel spotte ik wanneer ik in Waregem rondliep. Het is niet zomaar een grote stoel, maar er staat reclame op voor ‘Het Pand‘. ‘Het Pand’ is een winkelcentrum gelegen in het bruisende centrum van Waregem. In het winkelcentrum zijn er maar liefst 40 speciaalzaken te vinden.

Deze vorm van street branding was ik nog nooit tegengekomen. Het is een erg creatief idee, want mensen kunnen er plaatsnemen om even uit te rusten. De reclame voor ‘Het Pand’ zal hun zeker opvallen en ze zullen misschien onbewust een bezoekje brengen aan een van de speciaalzaken in het winkelcentrum.

Poliakov

Tijdens de Gentse Feesten kwam ik op een van de podiums een opvallende DJ tafel tegen. Voor de tafel was een groot spandoek te zien met reclame van een bekend wodka merk, namelijk Poliakov. Dit is strategisch gezien een erg goede plaats, want de mensen die op het plein staan kijken regelmatig naar het podium en worden dus vaak geconfronteerd met de reclame van Poliakov. Aan de bar was deze wodka natuurlijk ook te verkrijgen. Ik ben ervan overtuigd dat vele mensen zich onbewust laten be├»nvloeden hebben door deze “street branding”.

 

Captain Morgan

 

In juli vond het Ostend Beach Festival plaats, dit natuurlijk op het strand van Oostende. Zoals op elk festival waren er heel wat verschillende standen te vinden, voornamelijk van merken van drank. Een erg opvallende stand was de stand van Captain Morgan. Captain Morgan is een rum geproduceerd door Diageo, deze drank is vernoemd naar een de 17de eeuwse piraat Henry Morgan en is afkomstig uit Jamaica. Op deze stand kon je aanschuiven om spelletjes te spelen. Wanneer je een van de spelletjes won kreeg je een piratenhoed van Captain Morgan. De stand zelf is reclame voor het merk, maar de hoedjes ook. Er liepen heel wat mensen rond op het festival met zo’n hoedje, wat ook erg opvallend is en ook een vorm is van branding.

Jupiler

 

Ook op Tomorrowland was ik van de partij. Tussen het feesten door, viel het me enorm op dat er op dergelijke festivals heel wat street branding te zien is. Erg opvallend was The Brewery. Dit is een mega Jupiler stand waar jonge DJ’s de kans krijgen om hun talent gedurende 30 minuten te laten zien aan een jury. Wanneer iedereen aan bod gekomen is worden er 3 winnaars bekend gemaakt. The Brewery is dus een extra podium op Tomorrowland waar het merk Jupiler op een erg creatieve manier in de kijker wordt gezet.

Perrier

 

 

Op het Ostend Beach Festival was ook de stand van Perrier best opvallend. Ze pakken je meteen in met hun aantrekkelijke slogan: “Go for the extraordinaire”. Wanneer ik dit las, was ik wel benieuwd wat er zo bijzonder was aan de stand van Perrier. Mijn vrienden en ik besloten er dan ook eens een kijkje te nemen. Het was erg warm, dus we konden wel wat verfrissing gebruiken. Op de stand konden we de nieuwe smaken van Perrier proeven. Ikzelf dacht dat Perrier enkel bruiswater had en een variant met citroen, maar op de stand waren er heel wat meer varianten te proeven. Eentje met aardbei, pompelmoes, appelsien, watermeloen en limoen. Dit was een erg verfrissende ervaring en ik ben er zeker van dat heel wat mensen hieraan gaan terugdenken wanneer ze in de winkel staat en op die manier is Perrier erin geslaagd een goede marketing stunt te doen.